مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه

ساخت وبلاگ


فرش را در خانه بشوییم یا این که در قالیشویی
قالیشویی غرب مشهد در‌این نوشته‌ی‌علمی شمارا با شستشوی  قالیشویی خوب در مشهد  در خانه و قالیشویی آشنا میکند با شایسته ترین قالیشویی در مشهد یاروهمدم باشید.


طرز شستشو فرش برای اینکه فرش بیشتر قدمت نماید و دوام بیشتری داشته باشد بخصوص در فرش های دستباف و ارزشمند بایستی توجه بیشتری کرد زیرا علاوه بر گران بودن آن این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی حساس خیس می‌باشند.البته برای کلیه ما این پرسش اتفاق افتاده میباشد که کدام شیوه شستشو به فرش جراحت کمتری وارد می نماید شستشو سنتی یا این که امروزی؟

شستشو در خانه یا این که شستشو در قالیشویی؟

بخش اعظمی از اشخاص برای هزینه نکردن و کمتر هزینه کردن شستن فرش های خودرا جاری ساختن می‌دهند و این فعالیت را به قالیشویی واگذار نمی کنند.

اما که در شرایطی که این فعالیت اصولی و صحیح صورت پذیرد به فرش آسیبی وارد نمیکند، البته نیروی کار قالیشویی در مشهد ، عمل شستن فرشها را هر روز ایفا میدهند و هر روز تجربه ای کسب می نمایند و درین عمل کلام ای می‌باشند البته در شرایطی‌که خودمان این عمل در منزل بخواهیم ایفا دهیم بایستی به موارد ذیل اعتنا داشته باشیم تا به فرش خویش آسیبی وارد نکنیم:

*به کار گیری بیش تر از اندازه شامپو فرش

*تر بودن قبل از حد

*کم آب نکردن فرش

*قرار دادن وسایل سنگین روی فرش تر

*شسته نشدن بی نقص فرش (از در بین نرفتن مواد از روی فرش)

هریک از شغل های بالا منجر زخم فرش شما می‌شود و ارتفاع قدمت فرش شما‌را معدود می نماید.

در قالیشویی دارای اعتبار در مشهد و خوشنام این عمل تماما ماهر و اسلامی اجرا داده میگردد.برای فرش های تراکم بالا از شامپو تگزاپن و ماده شوینده حاذق استعمال میشود و آن را با اب گرم شستشو می‌دهند.و آن‌گاه با دستگاهای کل مکانیزه قالیشویی آن را شستشو میدهند.و با دستگاه منحصر به فرد مکش آب آن را میکشندو فرش را به طور کامل مکانیزه کم آب می نمایند.

مدام به چندین نکته اعتنا داشته باشید شایسته ترین قالیشویی مشهد را گزینش فرمایید ، عمر فرش ، مواد شوینده ،مال تار پودهای فرش

شاید شک و تردید داشته باشید که فرشی که کلی هزینه کردید را به دست قالیشویی بسپارید البته قابلیت و امکان داراست با شستشویی که خودتان در خانه اعمال می دهید سبب ضرر جبران ناپذیر گردید خیر فقط برای فرش بلکه به خودتان آسیبی وارد فرمائید زیرا عمل بسیار مشقت بار است. پس همت نمایید شایسته ترین قالیشویی در مشهد را شناسایی نمایید تا از شایسته ترین سرویس ها برخوردار گردید.سرویس ها قالیشویی غرب مشهد این ضمانت را به شما می‌دهد که در شرایطی که از فرش های خویش راضی نبودید مجدد و فارغ از هیچ هزینه ای این عمل را اجرا دهند قالیشویی غرب مشهد ارائه شایسته ترین سرویس ها قالیشویی در مشهد را داراست.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 30 بهمن 1399 ساعت: 18:58


فرش یکی با ارزشترین و مهم‌ترین وسایل خانه می‌باشد که نگهداری نکردن و نرسیدن به فرش سبب ساخت پوسیدگی، پاره‌گی و رنگ زرد شدن ریشه های فرش شود.  قالیشویی خوب در مشهد  یکی‌از مهم ترین بخش های فرش که نیاز به رسیدگی و تمیزکاری داراست، ریشه فرش میباشد.چون که جراحت دیدن ریشه فرش ممکن میباشد به گذر زمان فرصت به خویش فرش نیز زخم برساند.

معمولا دورنما فرش ها تیره می‌باشند،گرچه ممکن میباشد لبه فرش رنگ روشنی داشته باشد البته غالبا با این تفاسیر هم دورنما فرش تیره میباشد با این حالا ولی ریشه فرش سپید میباشد و کدر شدن یا این که زردرنگ شدن ریشه فرش دقیقا به دیده خواهد خورد.درحال حاضر پرسش اینجاست که به چه شکل از ریشه فرش حفظ کنیم؟

 

چرا بایستی از ریشه فرش مراقبت و نگهداری کنیم؟
ارتقا ارتفاع قدمت فرش
قشنگ ماندن ظواهر فرش
در شکل عدم حفظ و محافظت و فساد فرش سبب کاهش ارزش فرش شود
 

طرز های نگهداری و خودداری از پوسیدگی و تغییر تحول رنگ ریشه فرش


او‌لین کاری که برای مراقبت از ریشه های فرش بایستی اجرا اعطا کرد گره زدن ریشه ها بعداز خرید فرش میباشد.این عمل از حاد شدن و وارفتن ریشه فرش خودداری میکند و در هنگام جارو کردن،ریشه های فرش کنده نمی شوند.شاید ظاهرا گره زدن ریشه فرش کاری معمولی به لحاظ رسد ولی درواقع اینطور وجود ندارد.در‌حالتی که گره زدن ریشه فرش را نمیدانید بهتر میباشد از یک شخصی که تخصص اجرا این فعالیت را دارااست یاری بگیرید.در غیر اینصورت می‌توانید فرش خویش را به قالیشویی پایتخت بسپارید.

 

 

 

 

 

 

 

یکی خطاها رایج در حفظ از ریشه های فرش استعمال از چسب پهن میباشد.این عمل شاید به ظاهر از ریشه ها حفظ نماید.ولی در شکل نیاز به شسته شدن فرش با مشکلاتی مواجه میگردد که شایسته ترین قالیشویی هم نمیتواند آن را صحیح نماید.به چندین برهان نباید از چسب برای نگهداری ریشه فرش به کارگیری فرمائید:

- در شرایطی‌که بخواهید چسب را بکنید،احتمال کنده شدن ریشه فرش زیاد میباشد.

- اثر چسب حتی بعداز کندن آن بر روی ریشه فرش باقی می‌ماند و به گذر زمان فرصت سبب جذب چرک آلود و کثیفی میگردد که با شایسته ترین دستگاهی قالیشویی و شایسته ترین ماده های شوینده از فی مابین نمیرود.

- چسب زدن به ریشه فرش سبب خسارات جبران ناپذیری می‌گردد.

- به گذر زمان فرصت چسب کهن کنده می گردد و شما می بایست چسب تازه را جایگزین فرمایید.

شایسته ترین شیوه برای مراقبت از ریشه های فرش به کار گیری از کاور های منحصر به فرد این فعالیت میباشد.همان گونه که از نام این وسیله پیداست یک کاور میباشد که برای نگهداری از ریشه های فرش استعمال می گردد.این کاور ها هیچ نوع چسبی ندارند و ریشه های فرش را باطن خویش نگه میدارند و از کثیفی و حاد شدن ریشه ها خودداری میکنند و حتی‌د‌ر اثر رفت و آمد هم کنده نمی شوند.دیگر مزیت این کاور ها این میباشد که با دقت به جریان هوایی که در باطن کاور برقرار میباشد از پوسیدگی کاور در وقتگیر زمان خودداری میکند.ولی بهتر میباشد ک هر یک‌سری وقت یه توشه این کاور ها را با کاور های تازه جایگزین نمائید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت: 23:55

یک کدام از دیگر از طریق های تازه کردن فرش استعمال از شامپو فرش میباشد قالیشویی خوب در مشهد   با به کارگیری از شامپو فرش می‌توانید فرش خویش را مثل روز نخستین تازه نمایید. استعمال از شامپو فرش وقتی کاربرد داراست که آلودگی مو جود در فرش زیاد نباشد و نیاز به به کار گیری از طریق شستن بدون نقص نباشد. برای همین خواسته شامپو فرش و آب ولرم را با هم مخلوط نمایید و از یک تکه ابر برای کشیدن روی فرش به کارگیری نمائید و مشاهده خواهید کرد که محل آلودگی به نیکی منزه می‌شود. از این نحوه برای شستشوی فرش های دستباف نیز می اقتدار استفاد کرد به این دلیل‌که شست و شوی زیاد به آنها زخم می‌زند.

به کار گیری از رو فرشی از سایر طریق های جدید کردن فرش
استعمال از روفرشی یکی از دیگر از طریق های تازه نگه داشتن فرش به حساب آورده می شود برای همین خواسته از یک روفرشی خوشگل و دیدنی می‌توانید در محل هایی که رفت و آمد زیاد میباشد و یا این که خردسالان در آنجا بازی می نمایند استعمال فرمائید. به کارگیری از روفرشی موجب شود که جلوی آلوده شدن فرش گرفته گردد و در فیض زیبایی اول آن نگهداری گردد.

با کفش ها روی فرش نروید


یکی‌از مهم‌ترین عواملی که سبب ساز می‌شود فرش ها زیبایی نخستین خویش را از دست دهند و زودتر کهنه شوند استعمال از کفش برای خط مش رفتن بر روی فرش میباشد. هنگامی که با کفش روی فرش رفت و آمد می گردد خیر صرفا کثیفی فرش به واسطه نشستن گرد و خاک تعدادی برابر می گردد بلکه فشار مضاعفی نیز روی بافت های فرش وارد می گردد که به گذر زمان فرصت سبب ساز مصدومیت فرش و از دست رفتن زیبایی آن میشود.

به کارگیری از جوش شیرین از طریق های جدید کردن فرش
در صورتی درپی این می‌باشید که فرش شما به مانند فرش جدید و روز اولیه خرید تازگی خویش را داشته باشد و بوی خیر و خوبی از آن به استشمام رسد ، سفارش می شود که قبل از جارو کشیدن فرش ، اندکی جوش شیرین بر روی فرش بپاشید. بعداز پاشیدن جوش شیرین یکسری دقیقه معطل بمانید بعد بر روی آن جارو بکشید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 171 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت: 22:40

طریق دوم:

1)از دستمال مرطوب به کار گیری نمائید (دستمال مرطوبهایی    قالیشویی خوب در مشهد  که برای کودک هاست استفاد نمائید.) چون این مواد می‌توانند موثرتر تحت عنوان جاذب خوب کار نمایند. این دستور به از میان بردن رطوبت مازاد یاری میکند واز ساخت‌و‌ساز لکه های عمیق باطن فرش دوری میکند.

2)برای از دربین بردن لکه های زرد رنگ چوبه از مایع کاسه شویی به کارگیری فرمائید. یکسری قطره از ریکا را روی لکه بریزید و با یک برس یا این که حوله مرطوب به آرامی منزه نمائید. از برس کم آب استعمال نکنید چون ممکن میباشد به باطن فرش نفوذ نماید و از در میان بردن لکه مشقت بار خیس صورت بپذیرد.

3) از لبریز اکسید هیدروژن به کارگیری نمائید.(تنها در فرشهایی که الیاف سپید دارا هستند.) پیش از استارت تزکیه لکه با به کارگیری از لبریز اکسید هیدروژن ، تست نمائید تا مطمئن گردید که پراکسید هیدروژن به فرش جراحت وارد نمی نماید. از نسبت 1قسمت پراکسید هیدروژن با 9قسمت آب محلولی صحیح فرمایید و در بطری بریزید و روی لکه زردچوبه اسپری نمائید. حدود یک ساعت ونیم اذن دهید تا محلول جذب لکه خواهد شد. آنگاه با استعمال از ریکا لکه را بشویید. با به کار گیری از بخارشوی فرش را جارو بکشید.

4)ولی در شرایطی که که فرش شما سپید نباشد نمیتوانید از طریق قبلی به کارگیری فرمائید. پیش از اینکه با گلیسیرین لکه را منزه فرمایید ،آب ولرم را روی لکه زردچوبه فرش بمالید و به آرامی لکه را منزه فرمایید. از یک بخش گلیسیرین و یک بخش آب برای تزکیه لکه به کارگیری فرمائید. حدود 15 دقیقه اذن دهید تا لکه تر بخورد. بعد مجدد روی لکه آب ولرم بریزید. بعد از مواد شستشو برای شستشوی لکه به کارگیری فرمایید.

5)در شرایطی‌که از سرکه برای تزکیه لکه های زرد رنگ چوبه به کارگیری می‌کنید ، یک بخش آب را با 5قسمت سرکه را ترکیب فرمائید. این ادغام را بجوشانید. بگذارید ترکیب به صورت میانگین گرم گردد و آنگاه آن را روی لکه بریزید. حدود یک ساعت مجال مورد نیاز میباشد تا فرش بدون نقص تر گردد. لکه را با آب بشویید و بعد لکه را تمیز فرمائید.

6)از جوش شیرین هم برای تزکیه لکه زردچوبه می توانید استعمال فرمایید. از یک قاشق جوش شیرین و سه قاشق ریکا به کار گیری فرمائید و لکه را منزه نمایید. مجدد از ادغام آب وجوش شیرین به کار گیری نمائید و لکه را تمیز نمائید. از جوش شیرین به تنهایی برای تزکیه لکه زردچوبه به کارگیری نکنید زیرا لکه ای عمیق خیس در فرش ساخت و ساز میکند.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 177 تاريخ : شنبه 25 بهمن 1399 ساعت: 21:58


فرش ابریشم ماشینی
این از الیاف صد در صد پلی‌استر یا این که به عبارتی ابریشم ت قالیشویی خوب در مشهد   صنعی و مصنوعی که ویسکوز نیز اسم داراست بافته می شود و به آن ، فرش بلژیکی نیز گفته می گردد. فرش ابریشم ماشینی در مقایسه با فرش ماشینی اکریلیک قدمت کوتاه‌تری دارااست چراکه در فرش‌های ماشینی اکریلیک از الیافی سفت‌خیس و مقاوم‌خیس نسبت به فرش ابریشمی استعمال میشود و به همین استدلال قدمت و کیفیت بالاتری نسبت به فرش‌های ماشینی ابریشمی دارا‌هستند. درپی از معایب ، محاسن و خصوصیت فرش‌های ابریشم ماشینی خوا هیم اظهار کرد تا بیشتر با این‌سیرتکامل فرش‌ها آشنا گردید و بتوانید انتخابی عالی برای زیبایی بخشی به فضای منزل‌هایتان داشته باشید.

 

محاسن فرش ابریشم ماشینی
فرش ابریشم ماشینی محاسن متعددی داراست که باهم آنان را مرور میکنیم :

این فرش تنوع بالایی در رنگ و طرح دارااست و با رنگ‌های دیدنی سبزآبی ، قرمز‌رنگ ، فیروزه‌ای ، صورتی و… دل از شما خواهد ربود و فضای منزل‌هایتان را رنگین و با تازگی خواهد کرد و برای هماهنگ کردن با رنگ بقیه وسایل منزل مورد‌های متعددی برای شما خواهد داشت ؛ همینطور رنگ‌های این فرش‌ها در قبال روشنایی ثبات مناسبی دارااست.
بها ذیل‌خیس آن‌ها نسبت به فرش‌های دستباف و فرش‌های ماشینی اکریلیک آنان‌را پرطرفدار نموده است.
به جهت نوع نخی که در بافت این فرش به کارگیری می‌گردد ، درخشان ، خوش‌رنگ ، دیده‌گیر، لطیف و براق میباشد. نازکی‌های بافت ، این فرش‌ها را به فرش‌های دستباف مشابه نموده است و اشخاص متعددی را جذب خویش می‌نماید.
این فرش به جهت نوع نخ و پیوستگی بافت هیچ پرز یا این که الیافی ساخت‌و‌ساز نمی‌نماید و مورد قابل قبولی برای کسانی میباشد که آلرژی یا این که بیماری‌های پوستی دارا هستند.
این فرش‌ها بر روی کف‌پوش‌های سنگ ، سرامیک و… لیز نمی خورند و همیشه جا به جا نمی شوند و نیاز شما به ترمز فرش را از فی مابین میبرند.
فرش‌های ماشینی ابریشم تصنعی و مصنوعی برای تزئین و دکور کردن منزل‌ها به خصوص منزل جدید عروسان آیتم‌ای عالی می‌باشند و می توانید رنگ آنها‌را با رنگ پرده ، مبلمان ، کاغذدیواری و… ست فرمائید و دکورا سیون داخلی زیبایی بیافرینید.
معایب فرش ابریشم ماشینی

 

 

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت: 22:57


جارو زدن  فرش  ها
برای تمیزکردن ذرات زباله از روی فرش می بایست هفته ای یک توشه آن را جارو برقی نمائید.  قالیشویی خوب در مشهد  جای هایی که خردسال ها یا این که حیوان ها خانگی در آن معاش می نمایند می بایست هر روز جارو خواهد شد. فرش هایی که در اتاق های بلااستفاده قراردارد را می اقتدار یک هفته فی مابین جارو زد.

گرد و خاک و زباله
گردو خاک و زباله فرش به چهار گروه تقسیم می‌شوند:

ذرات سطحی – کرک، موی، نخ، تکه های پارچه، ورقه، ذرات ریز، تکه های چوب و تنباکو.
ذرات مدل خاک – پودر شکل، خاکستر تنباکو، گرد و خاک مو جود در هوا
ذرات شن – ماسه، سنگریزه و گل
چربی فرش – یک ماده چسبناک که حدود ۵ درصد از وزن آحاد آلودگی فرش را تشکیل داده و از مواد پلاستیکی مستعمل، آسفالت و ذرات چرب سوخت آشپزی، تنباکو و گازهای خروجی، تولید می‌گردد. ذرات سطحی را می قدرت با دست یا این که جاروبرقی منزه کرد. شایسته ترین نحوه نظافت کردن گرد و خاک مدل  جاروبرقی  میباشد که کرک ها را به طور کامل عده می نماید.

 

در هنگام سوختن نصیب کوچکی از فرش با سیگار یا این که زغال با یک قیچی تیز الیاف سوخته را کوتاه فرمایید. آن‌گاه با یک ماده های شوینده آن بخش را منزه کرده، شسته و آن‌گاه کم آب نمائید. برای سوختگی های شدیدتر بایستی آن نصیب فرش را بریده و رفو فرمائید. بسته به نوع فرش ممکن میباشد نصیب رفو گردیده قابل مشاهده کرد یا این که غیرقابل مشاهده کرد باشد. در شکل رطوبت بالا و نبود جریان هوا فرش کپک میزند. فرش را برس کشیده و آن‌گاه محلول ساخت گردیده از نصف قاشق چای خوری پودر شوینده ملایم ترکیب گردیده در یه خرده آب ولرم را با اسفنج به روی فرش بمالید. بگذارید کم آب گردد. برای از دربین بردن کپک بایستی با یک شخص دارای تخصص تماس حاصل نمایید. برای دوری از کپک زدن فرش در منزل از دستگاه رطوب زا به کارگیری نمایید، پرده ها را بکشید و پنجره ها را گشوده نمائید تا هوا در اتاق و در لابه لای اثاثیه منزل جریان داشته باشد.


نکات موثر در نگارگری سقف
در شرایطی که از نگارگری سقف می‌ترسید، شما فقط نیستید: اکثر نقاشان، ماهر ها، غیر ماهر ها همگی و همگی نگارگری سقف را دوست ندارند. در حالتی‌که مجموع سقف پوشش داده گردیده باشد، تشخیص نگارگری سقف مشقت بار، نامشخص و مشقت بار میباشد. برای پرهیز از خرابکاری در اکثر مفاد سقف را تنها با رنگ سپید نگارگری می‌کنید البته این نغییری وجود ندارد که دنیا شما‌را پایین تأثیر قرار دهد.

لکه تولید گردیده از ادرار حیوان‌ها را به‌سرعت پاک نمائید. در بالا محلول ماده های شوینده و آب ولرم را روی لکه بمالید، آن گاه از محلول سرکه سپید و آب ولرم به کارگیری نمائید. رطوبت را پاک فرمایید، آن‌گاه آن نقطه را با آب پاک بشویید و بگذارید کم آب گردد. چنانچه آن لکه باقی ماند با یک مواد شوینده آن نقطه را مجددا منزه فرمایید. بعد مجدد از محلول سرکه استعمال کرده و بگذارید ۱۵ دقیقه روی لکه بماند. ان نقطه را پاک کرده، بشویید و بگذارید کم آب خواهد شد. این شیوه موءثر میباشد، مخصوصا در رابطه لکه هایی که جدید ساخت‌و‌ساز گردیده اند. در صورتیکه همچنان لکه باقی ماند می بایست از یک تمیزکننده دارای تخصص فرش یاری بگیرید تا نقطه یا این که آحاد فرش را مجدد رنگ نماید.

طریق های مهم شست و رفت
شیوه هایی که خودتان ایفا می دهید
گزینش در بین به کار گیری از طریق های خانگی یا این که شوینده های تخصصی به قوانینی که در آن میخواهید به تمیز کاری بپردازید بستگی دارااست، قوانینی زیرا: تزکیه یک لکه سرسخت و واحد سنجش پول، مجال، مهارت ها و تجهیزات مو جود. هنگامی که می خواهید از طریق های خانگی به کارگیری فرمایید بایستی بدانید که آحاد شوینده های ساده نمی توانند برای تک تک پارچه ها و رنگ ها به عمل بروند. منظورمان این وجود ندارد که کالا یا این که کالایی که می‌خواهیم آن را منزه کنیم نامرغوب یا این که تمیزنشدنی میباشد یا این که مواد شوینده موردنظر بی کیفیت میباشد بلکه منظورمان این میباشد که تک تک اثاثیه همچون هم نیستند. مثلا برخی از شوینده ها می‌توانند به الیاف رنگی فرش زخم بزنند و یااینکه رنگ های گوناگون را باهم ادغام نمایند. یک ماده های شوینده ممکن میباشد به یک رنگ آسیبی وارد نکرده و به دیگری جراحت برساند. مدام برچسب مواد شوینده را با تمرکز بخوانید. طبق شیوه نامه محلول را به عمل ببرید و مدام قبل از به کارگیری آن را در کناره ای از متاع، پشت صندلی و یا این که پشت پارچه به عمل ببرید. بسته به اینکه می‌خواهید از طریق خیس یا این که کم آب به کار گیری نمایید می‌توانید طریق های متعدد را به عمل ببرید.

طرز های خیس
اسپری هواپخش فوم در دسترس بوده، تخت گاز کم آب میشود و می‌تواند برای تمیزکردن سریع لکه های سطحی به عمل برود. این اسپری از شامپوی مایع گران خیس بوده و ممکن میباشد ذراتی را به جا بگذارد. برای پاک کردن قالی یک لایه باریک از فوم را اسپری کرده و روی طی اسفنجی خیس بمالید. اذن دهید قالی تماما کم آب خواهد شد. بعد روی آن را جاروبرقی نمایید تا لکه ما‌نده از در بین برود. در طریق نظافت کردن با شامپو بایستی ماده های شوینده را با دستگاه قالی شویی، بخارشوی دستی، طی اسفنجی یا این که برس دستی، روی فرشی که جدیدا جاروبرقی گردیده مالیده و آن را پاک نمائید. دستگاه قالی شوی مواد شستشو را به خورد الیاف فرش داده و الیاف را پاک کرده و لکه را از فی مابین می‌برد. این شیوه را برای فرش های کرک دار به فعالیت نبرید چون کرک های بلند آن در برس گیر می نمایند. برای این عمل ما یحتاج وجود ندارد اسباب را از اتاق بیرون نمایید. برای اینکه اسباب منزل گرد و خاکی یا این که لکه نشوند یک لایه پلاستیکی یا این که فویل آلومینیومی ذیل و در نزدیکی شالوده ها و کف اثاثیه قرار دهید تا کفپوش به طور کامل کم آب خواهد شد. بعداز نظافت کردن هر بخش فرش، الیاف تر را هم جهت برس بکشید. وقتی که فوم تماما کم آب شد، قالی یا این که فرش را جاروبرقی بکشید تا شامپوی کم آب گردیده و ذرات آلوده و کثیف روی فرش از میان برود.

جدیدترین شیوه تمیزکاری خانگی بخارشویی یا این که شستشو با بخار آب داغ میباشد. برای این شستشو می‌توانید اسباب را اجاره کرده و یا این که خریداری فرمائید. مخلوطی از آب جوش و مواد شوینده منحصربه‌فرد غیرفومی میتواند الیاف فرش را شستشو دهد. لکه های جان دار در بافت الیاف به وسیله ماده های شوینده آزاد گردیده و به یار و همدم آب آلوده و کثیف بیرون میشود. ذرات باقیمانده از طریق های شستشوی دیگر هم بیرون خواهند شد. برای از دربین بردن لکه های سرسخت می قدرت از شوینده های pre-spotter استفاده نمود و در عین هم اکنون می اقتدار از شوینده های غیرفومی استفاده کرد تا ذرات باقی‌مانده از ماده های شوینده قبل از در بین برود. این شیوه برای نظافت کردن فرش های کرک دار و اشکال دیگر فرش ها ایده آل میباشد.

احتیاط:هیچوقت فرش را تر نکنید چون پشت آن تر گردیده و میتواند لکه های قهوه ای ساخت‌و‌ساز نماید. در حالتی‌که فرش بیش تر از حد تر خواهد شد ممکن میباشد چروک بیفتد. همینطور یک بخش از فرش را یک سری توشه از شوینده های توانمند نشویید چون به فرش زخم میرساند.


چه طور سنگ روی کابینت را منزه کنیم؟
سنگ شمارنده یا این که پیشخوان یا این که اُپن آشپزخانه گرچه هزینه متعددی را برگردن خریدار میگذارند اما ارزشش را دارااست زیرا در ماندگاری بینظیر میباشند. هر نوعی از آن ها از گرانیت گرفته تا کوارتز را گزینش فرمایید، طرز مراقبت و پاک کردن شان را نیز می بایست بدانید تا از حاد شدن آنان پرهیز نمایید. مدام پاک کردن این سنگ ها مشقت بار بوده زیرا معمولا با شوینده های بی آلایش منزه نمی‌شوند.

طریق پودر کم آب
این شیوه از مواد ریز جذب کننده به کارگیری می نماید که دربردارنده مواد تمیزکننده کم آب و مواد تمیزکننده دیگر میباشد. پودر را روی سطح فرش بپاشید و با یک برس آن را روی الیاف بمالید. این پودر چربی و لکه های فرش را جذب می نماید، ولی برای لکه های غیرچرب چندان تاثیری ندارد. بعد از اینکه کم آب شد فرش را جاروبرقی فرمایید. به مشقت میتوانید کل پودر را جاروبرقی فرمایید به خصوص در فرش های تیره رنگ. این نحوه برای فرش های تک رنگ که رنگ شان اثبات وجود ندارد مطلوب میباشد.

نحوه های ماهر
شستشوی ماهر می‌تواند در منزل یا این که سوله  قالیشویی  ایفا گیرد. موکت های چسب زده به کف بایستی در منزل پاک شوند. شستشوکنندگان ماهر ممکن میباشد بتوانند آنان را رفو کرده، نخ دادگی یا این که ترک های فرش را تعمیر کرده، لکه ها را از در بین ببرند و الیاف را مجددا رنگ نمایند. تعیین طریق شستشو به نوع الیاف، بافت، معیار چرک الود بودن فرش و ترازو لوازمی که می بایست گردآوری شوند بستگی دارااست. اشخاص ماهر در مسئله شستشو میتوانند این نحوه های شستشو و نطافت را در منزل به فعالیت ببرند. بخارشویی یا این که شستشو با بخار آب هنگامی به کار گیری میگردد که الیاف را با فشار زیاد در معرض ماده های شوینده قرار دهید تا لکه آن از در بین برود. طی این نحوه لکه ها و مواد شستشو بیرون می گردند. از یک نوع دارای اعتبار به کار گیری فرمائید. طی طرز شستشو با برس می بایست ماده های شوینده را با برس به خورد فرش دهید. بعضا از ماشین های قالی شویی نیز برای از فی مابین بردن لکه و ماده های شوینده استعمال می‌شوند. وقتی که خودتان می‌خواهید این شیوه را جاری ساختن دهید می بایست طبق دستور کار ماده های شوینده فعالیت نمایید تا کل لکه ها و مواد بیرون شوند. در طول شیوه کم آب از مواد جذب کننده استعمال میشود که به روی فرش و الیاف آن پخش گردیده و ذرات چرب را به خویش جذب می نماید. طی این شیوه با دستگاه اختصاصی الیاف را شستشو می‌دهند تا ذرات لک و چربی آن بیرون شوند. طی به کار گیری از اسپری فوم می بایست آن را روی یک اسفنج پخش کرده و آن گاه با دست روی الیاف بمالید. آن‌گاه با یک اسفنج منزه می بایست لک ها را پاک فرمایید. آحاد این مراحل با دست اعمال میگردد. طی شیوه کم آب از مقدار مقداری آب به کارگیری میشود که آب به آن آغشته گردیده و آن‌گاه منزه می گردد. این طرز بسیار کارآمد میباشد. البته شایسته ترین طرز شستشوی فرش و قالی این میباشد که آن را به یک شخص کارشناس بسپارید. برای این فعالیت بهتر میباشد از یک فرش فروش یا این که دوستان و همسایگان امداد بگیرید.


 

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 21:20


ترمیم سوختگی فرش به روش‌های مختلفی اعمال می گردد. قالیشویی خوب در مشهد سوختگی فرش خویش عوارض متعددی داراست و میتواند به معیار‌های مختلفی به فرش صدمه بزند. گهگاه افتادن یک تکه ذغال و یا این که خاکستر سیگار برای ما دردسر ساخت‌و‌ساز می‌نماید و گهگاه نیز فرش ما ممکن میباشد بر اثر تماس با یک قابلمه داغ بسوزد. ترمیم فرش در بخش اعظمی از موردها، در حالتی که که واحد سنجش زخم زیاد نباشد، با یکسری ترفند بی آلایش به وسیله خودتان برطرف میشود.
همینطور متخصصانی که در قالیشویی‌ها کار می‌نمایند، به خیر و خوبی با تار و پود فرش شناخت داشته و می توانند به شایسته ترین نحو هرگونه ترمیم سوختگی فرش را اعمال دهند. در صورتیکه که سوختگی قسمتی از فرش زیاد باشد، این عمل با رفوگری به وسیله کارشناسان رفوگر در‌این مرکزها ایفا میگیرد. رفوگری فرش کاری تخصصی میباشد که جاری ساختن آن مستلزم صرف توجه و فرصت زیاد میباشد و در منزل ممکن وجود ندارد. در پی به بعضی شیوه های ممکن برای ترمیم سوختگی فرش می پردازیم.

ترمیم سوختگی فرش با سیگار
برای ترمیم سوختگی فرش با سیگار، در آغاز با به کار گیری از یک صفحه سمباده سطح سوختگی را بسابید. آن‌گاه با جاروبرقی سوختگی‌های سابیده گردیده از روی فرش را پاک فرمایید. در صورتی‌که که بخشی از سیاهی‌های سوختگی باقی ماند، با یاری نوک قیچی کوچک و ظریفی لکه را از روی پرز و بافت فرش قیچی نمائید.

در صورتی‌که که گشوده هم لکه سوختگی مانده بود، با امداد محلول آب اکسیژنه و آب با امداد پارچه روی لکه را به آرامی پاک نمائید. نخست سطح بیرونی لکه را منزه کرده و آنگاه بافت داخلی فرش را پاک نمایید. در غایت محل لکه را با آب شسته و سطح آن را کم آب فرمائید.

ترمیم سوختگی فرش با زغال
روند ترمیم سوختگی فرش با زغال مشابه به به عبارتی طریق‌هایی میباشد که برای سوختگی با سیگار بکار برده‌اید. صرفا تفاوت آن میباشد که بعد از رفع سوختگی، بایستی محل سوختگی را با یاری یک لایه کلفت از محلول شامپو فرش بپوشانید و شکیبایی فرمایید تا کم آب گردد. بعد سطح آن را با جاروبرقی منزه فرمائید. در شکل وجود سوختگی با به کارگیری از محلول رنگبر ضعیف مقداری روی آن کشیده و یک وسیله سنگین مانند کتابی کلفت را روی فرش قرار دهید تا سریع‌خیس کم آب گردد.

اعتنا فرمایید که برای اینکار از صابون خانگی به کار گیری نکنید و حواستان باشد فرش را نیز بیشتراز اندازه تر نشود. بهتر میباشد در شکل عمیق بودن سوختگی آن را برای رفوکردن به قالیشویی بسپارید. قالیشویی‌ها تجربه متعددی دراین مورد دارا‌هستند و با مواد منحصر به فرد این عمل را اجرا میدهند.

 

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 0:46


به عبارتی‌طور که میدانید هنر فرش بافی از هنرهای اصیل اهل ایران میباشد قالیشویی خوب در مشهد که از دیرباز تا امروز گزینه دقت بوده و امروزه این کالا علاوه بر نوع دستی به طور فرش ماشینی نیز در مرزو بوم ما ایجاد میشود؛ البته اسم این بافته‌های باارزش و قشنگ با واژه و کلمه‌ای لینک و پیوند خورده میباشد که در هنگام خرید یا این که بازدید از یک دکان، مطمئنا به آن واکنش خواهید کرد. به طبع تا کنون از خویش پرسیده‌اید که کلمه تراکم در فرش به چه معناست و چه تاثیری بر کیفیت و مرغوبیت آن دارااست؟ یا این که ابدا اهمیت تراکم در فرش چه است؟ در صورتی‌که پیرو جواب این سوال ها می‌باشید، درپی این مقاله با ما همدم باشید.


تعریف‌و‌تمجید تراکم فرش
قبل از آنکه با اهمیت تراکم در فرش آشنا گردید، در آغاز می بایست معنای آن را به خیر و خوبی حافظه بگیرید. روی هم رفته به تعداد گره‌ها و ریشه‌های به عمل رفته در یک متر مربع از این بافته‌ها، تراکم گفته میشود و مطمئنا در نگاه نخستین هر چه این تعداد بیشتر باشد و مال متراکم‌خیس و دارای انسجام‌خیس باشد، مال بها بالاتری دارااست. مسلما تا کنون با اسم‌های ۱۰۰۰ کتف یا این که ۱۵۰۰ کتف درباره ی این تولید ها واکنش کرده‌اید، در شرایطی که اعتنا فرمائید متوجه خواهید شد که هرچه مقدار این اعداد فراتر می‌رود بر بها این تولید ها افزوده میگردد. بایستی بدانید که تراکم مال تاثیر مستقیمی بر کیفیت و دوام آن نیز داراست و این از جلوه‌های اهمیت تراکم در فرش میباشد که پیرو با آن ها آشنا خواهید شد.

 

گونه های تراکم فرش
تراکم در اشکال ماشینی این تولید ها به دو گروه تقسیم میگردد:

عرضی: تعداد ریشه‌ها و گره‌هایی میباشد که در یک متر از پهنا این بافته‌ها به عمل گرفته گردیده‌است و به صورت معمول از آن با تیتر کتف خاطر می شود.
طولی: تعداد گره‌ها و ریشه‌هایی میباشد که در یک متر از ارتفاع این بافته‌ها به فعالیت رفته میباشد و معمولا آن را با اسم تراکم طولی یا این که تراکم می شناسند.
اینک هنگامی می‌شنوید که مال ۱۰۰۰ کتف با تراکم ۳۰۰۰ میباشد، می دانید که مراد از این اعداد و اصطلاحات و اهمیت تراکم در فرش چه می باشد؛ البته بالا و ذیل رفتن این اعداد چه تاثیری بر این بافته‌های ماشینی داراست؟

اهمیت تراکم در فرش
در پیشین معمولا بافته‌های ماشینی با تراکم کمتری بافته می‌شدند برای مثال ۵۰۰ کتف با تراکم ۱۰۰۰ یا این که ۷۰۰ کتف با تراکم ۲۲۵۰، ولی امروزه با پیشرفت دستگاه‌های بافنده و ساخت نخ‌های مرغوب، قابلیت و امکان بافتن قالی‌های دارای انسجام‌خیس و متراکم‌خیس بوسیله ماشین‌ها آماده گردیده است که شباهت هر چه بیشتری با تولیدها دستباف پیدا نموده است و همین فرمان سبب گردیده که بافته‌های ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ کتف را با اسم دستباف سیرتکامل یا این که سبک دستباف بشناسند؛ این فرمان به خیال و خاطر دارای انسجام بودن تولیدات دستباف میباشد که تاثیر مستقیمی بر قیمت آنان داراست و هر چه ماشین‌باف‌ها از نگاه تعداد گره‌ها و ریشه‌ها به آنان مجاورت‌خیس باشند، از بها بیشتری برخوردار می‌باشند. اهمیت تراکم در فرش در مورد‌های مختلفی بروز پیدا می‌نماید که ترازو دوام، استحکام، زیبایی و بها آن را انتخاب خواهد کرد. در‌پی تاثیرات گوناگون تراکم بر تولیدها ماشینی و اهمیت تراکم در فرش را محاسبه میکنیم.

تلاوت مقاله  آشنایی اصالت فرش اهل ایران
 

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 148 تاريخ : شنبه 18 بهمن 1399 ساعت: 21:10


۱. در آغاز فرش را در محلی شیبدار پهن نمائید قالیشویی خوب در مشهد  و سطح آن را به طور کاملً تر فرمائید.

۲. محلول شامپوی فرش و آب ولرم را تهیه و تنظیم کرده و با اسفنج مجموع سطح فرش را بشویید.

۳. سطح فرش را بعد از اتمام شستشوی آن با آب طوری بشویید که آحاد مایع شوینده از آن بیرون گردد.

۴-از شستشوی فرش با آب گرم جلوگیری فرمائید و تلاش فرمائید آب مصرفی سرد باشد.

۵-فرش را درسایه شستشو نمائید و اعتنا فرمائید زمینی که فرش برای شستشو بر روی آن پهن می گردد گرم نباشد.

۶-درصورتی که به هر دلیلی از مواد شیمیایی در شستشو یاری می‌گیرید, مسلما آن را بطور یکنواخت و با غلظت یکسان در شستشوی سطح فرش بکار بگیرید.

۷-در شرایطی که احتمال میدهید که رنگ فرش شما ثبات کافی را ندارد, به طبع از محلول نسبتا ضعیف هیدرو سولفیت در آب یاری بگیرید تا رنگ های مازاد و غیر وابسته گردیده از پرزها را از فرش بزداید.

۸-هنگام شستشو بویژه در هنگام آبگیری, جهت خواب پرزها را رعایت فرمائید.

 

۹-همت فرمائید بازه مجال شستشوی فرش را به دست کم ممکن کاهش دهید و هرچه اقتدار دارید فرش را آبگیری نمایید.

۱۰-هیچ زمان فرش را بصورت لول یا این که تا گردیده برای کم آب شدن رها نکنید و در, شکل قابلیت برای کم آب شدن فرش آن را پهن کنید.

۱۱. فرش را بعداز اتمام شستشو با آب در محلی شیبدار با شیب تند پهن یا این که از جایی معلق نمائید.

۱۲. اعتنا نمائید فرش بعد از پهن کردن یا این که معلق نمودن یکنواخت پهن گردیده و هیچ جایی از آن چروک نشود.

۱۳. جهت حمل و نقل فرش بعداز شستشو مسلماً آن را به طور رول گردیده حمل فرمایید و از تا زدن فرش جلوگیری نمایید.

۱۴. پیشنهاد می‌شود برا تمیزی بیشتر و همینطور برطرف نمودن معایب فرش خویش حتی الامکان از سرویس ها قالیشویی های دارای اعتبار به کار گیری کنید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 19:26

بعدها متناسب فرش:
یکی همه گیرترین خطاها در حوزه گزینش فرش متناسب قالیشویی خوب در مشهد  با دکورا سیون، بعدها آن میباشد. اندازه فرش بایستی طوری گزینش خواهد شد که در شکل قرار دادن مبلمان، اساس آنها خارج فرش قرار بگیرد. همینطور تعیین فرش برای آشپزخانه می بایست طوری باشد که بعد از خارج کشیدن صندلی، مبنا های آن همچنان بر روی فرش باقی بماند. راجع‌به اتاق خواب هم این زمینه صحت میکند! علی رغم تعیین اشتباه اشخاص متعددی، فرش اتاق خواب می بایست به اندازه ای بلندمرتبه باشد که گوشه و کنار تخت را به خیر پوشش دهد. این در حالی میباشد که اکثر زمان ها از قالی کوچک های کوچک برای اتاق خواب استعمال میشود. این نکته را به خیال و خاطر داشته باشید که خالی ماندن دور و بر فرش خیر صرفا از زیبایی آن نمیکاهد، بلکه جلوه فرش را دو چندان می کند.

پباده سازی دکورا سیون با فرش و تعداد مطلوب فرش:
معمولا در فضای گران قدر، تعیین تعداد فرش مطلوب، خریدار را در گیر سردرگمی می نماید. در اینگونه قوانینی خرید یک سری تخته فرش با ابعادی کوچکتر، دور و بر را دلنشین خیس خواهد کرد. برای مثال قرار دادن ۴ تخته فرش ۹ متری، آیتم بهتری به مکان ۴ تخته فرش ۱۲متری در یک گوشه و کنار یکسان میباشد. به دلیل آن که علاوه بر خالی ماندن دور و بر فرش, فضای کافی برای دکورا سیون بقیه اسباب و اثاث مانند مبلمان یا این که کمددیواری و… به وجود میاید. در ثانی حمل و نقل و شست و شوی فرش های کوچکتر به مراتب سهل خیس از بعدها تبارک است.

مارک های متفاوت فرش:
فرش آیتم به کار گیری در چیدمان های مدرن اکثر وقت ها از نوع اهل ایران، ترکی، هندی و… میباشند که خوشبختانه فرش های با ارزش اهل ایران از شهرت ویژه ای برخوردار می‌باشند. تبریز، کاشان، مشهد و کرمان به عنوان مثال شهرهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در ساخت فرش های کیفیت عالی ماشینی و دستبافت میباشند که از دیرباز توانسته اند لحاظ جمع متعددی، حتی‌د‌ر آن سوی مرز را به خویش جلب نمایند. پس شما میتوانید با خاطر ریلکس، فرشی اهل ایران و مرغوب خریداری نمایید.

خصوصیت های فرش اتاق طفل:
شایسته ترین مورد برای تعیین فرش اتاق بچه، فرش هایی با پرز دهی نادر، مقاوم در قبال شست و شو، رنگ بندی بشاش، در عین اکنون معمولی و دیدنی میباشند. به کارگیری از رنگ های پر‌نور و خنثی برای اتاق خردسالان ابدا سفارش نمی‌شود. چون علاوه بر شست و شوی مداوم، بر روحیه خردسال ها نیز تاثیر منفی به مکان میگذارد. بهتر میباشد بعد ها فرش کوچک تعیین خواهد شد. مطلوب ترین مورد خرید یک قالی کوچک ساده است، به دلیل آنکه اکثر زمان ها فرش ها و قالی کوچک های پرز بلند، یه خرده زباله مانند خرده های بسکوییت یا این که شی ءها ریز را در خویش نگهداری می نمایند، در فیض جارو کشیدن و تمیزی آن را زیر تاثیر قرار می‌دهند. بهتر میباشد از فرش های پرز بلند برای اتاق خواب بزرگسالان، راهرو و یا این که فضاهای کوچک مصرف شود.


استعمال از فرش در چیدمان اتاق نوپا
مورد ها دیگر در پباده سازی چیدمان با فرش :
علاوه بر فرش، گلیم، گبه، موکت های ساده و پرز بلند، قالی کوچک و… نیز در بعضی از چینش ها تلاش دارا هستند که در صورتیکه در مکان مطلوب خویش قرار بگیرند، به زیبایی فضا میافزایند و گرمای خاصی را به فضای محیط خویش می بخشند. همانگونه که اشاره شد گزینش فرش مطلوب با دور و بر مستلزم اندکی علم در مورد چینش خانه است که با بکار گیری نکات مذکور، می شود به فیض مناسب دست پیدا کرد.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت: 22:29

نحوه های ماهر
شستشوی ماهر میتواند در منزل یا این که کارگاه قالیشویی اعمال گیرد. قالیشویی خوب در مشهد موکت های چسب زده به کف بایستی در منزل منزه شوند. شستشوکنندگان ماهر ممکن میباشد بتوانند آنها‌را رفو کرده، نخ دادگی یا این که رخنه‌ های فرش را تعمیر کرده، لکه ها را از دربین ببرند و الیاف را مجددا رنگ نمایند. گزینش شیوه شستشو به نوع الیاف، بافت، ترازو چرک الود بودن فرش و ترازو لوازمی که می بایست گردآوری شوند بستگی دارااست. اشخاص ماهر در قضیه شستشو می‌توانند این طرز های شستشو و نطافت را در منزل به عمل ببرند. بخارشویی یا این که شستشو با بخار آب هنگامی استعمال میشود که الیاف را با فشار زیاد در معرض ماده های شوینده قرار دهید تا لکه آن زدوده شود. طی این طرز لکه ها و مواد شستشو بیرون می‌شوند. از یک نوع دارای اعتبار به کارگیری نمایید. طی طرز شستشو با برس بایستی مواد شوینده را با برس به خورد فرش دهید. بعضا از ماشین های قالی شویی نیز برای از در بین بردن لکه و ماده های شوینده به کار گیری می گردند. وقتی که خودتان میخواهید این طرز را اعمال دهید بایستی طبق دستور کار مواد شوینده کار نمایید تا آحاد لکه ها و مواد بیرون شوند. در حین شیوه کم آب از مواد جذب کننده به کارگیری می‌گردد که به روی فرش و الیاف آن پخش گردیده و ذرات چرب را به خویش جذب می نماید. طی این طرز با دستگاه منحصربه‌فرد الیاف را شستشو می‌دهند تا ذرات لک و چربی آن بیرون شوند. طی به کارگیری از اسپری فوم بایستی آن را روی یک اسفنج پخش کرده و آنگاه با دست روی الیاف بمالید. بعد با یک اسفنج منزه می بایست لک ها را پاک نمائید. آحاد این پروسه با دست اعمال می‌شود. طی طریق کم آب از مقدار یه خرده آب استعمال می گردد که آب به آن آغشته گردیده و بعد منزه می‌گردد. این شیوه بسیار کارآمد میباشد. البته شایسته ترین نحوه شستشوی فرش و قالی این میباشد که آن را به یک شخص کارشناس بسپارید. برای این فعالیت بهتر میباشد از یک فرش فروش یا این که دوستان و همسایگان امداد بگیرید.


هیچ گاه این چیزها را با جوش شیرین پاک نکنید
از شستن قابلمه ها و ماهی تابه ها تا تمیز کاری بدون نقص اسباب خانگی، جوش شیرین یک استدلال تمیزکننده فوق العاده میباشد که مارا وسوسه می نماید تا از آن در تمامی جا استعمال کنیم. البته بااینکه از بعضی جایگزین ها ملایم خیس میباشد، دراین صورت ایراداتی نیز داراست.

لکه های روی فرش
واحد سنجش نظافت کردن لکه های روی فرش به نوع الیاف، ماده مصرف شده، معیار شناخت با فرآورده الیاف، برهه زمانی فرصت ساخت ان لکه و طریق به فعالیت برده گردیده.

تجربه نشان داده که بعضی از مواد خاص در میان بردن برخی از لکه ها موثرتر می باشند. همینطور بایستی این اسباب را به همپا داشته باشید:

اثاثیه شستشو مانند دستمال، دستمال بهداشتی، دستمال سفره، پارچه های آب ژاور، حوله گرمابه
شامپو فرش یا این که ماده های شوینده مدل
سرکه سپید
امونیاک
لاک منزه کن
حلال های منزه کننده کم آب مانند کربنات و K2r
به‌سرعت فعالیت فرمائید.
با به کار گیری از یک طرز شستشو از مقدار کافی مواد شوینده به کارگیری فرمائید. به آرامی روی لکه را بمالید تا بخش های دیگر فرش هم آلوده و کثیف و لکه نشود. برای لکه شوینده مطلوب گزینش نمائید. در صدر مواد شوینده را برروی یک نقطه غیرقابل مشاهده کرد آزمون نمایید. مواد جذب کننده در شیوه کم آب را در یک فضا دارنده تهویه به کار گیری نمائید و با تمرکز ان را به فعالیت ببرید تا به فرش زخم های بیشتر وارد نشود. مقدار پاره ای مواد شوینده را به عمل ببرید و به آرامی از انتهای لکه استارت کرده و تا راس آن پیش بروید تا لکه پخش نشود. رفته رفته رطوبت مایع شوینده را ارتقاء دهید. هیچ گاه لکه را به شدت نمالید.از آب ریختن بر روی فرش یا این که تر کردن آن پرهیز کنید.

یک سری لایه دستمال کاغذی یا این که پارچه کم آب را روی نقطه تر قرار دهید و آن را فشار دهید تا فرش کم آب خواهد شد. در برخی مورد ها به کارگیری از پنکه یا این که سشوار می‌تواند روند کم آب شدن را تسریع نماید، مخصوصا در آب و هوای مرطوب. هنگامی که آن نقطه تماما کم آب میباشد الیاف را به آرامی برس بکشید تا الیاف فرش دریک سمت بمانند. بعد از آن فرش را جاروبرقی فرمائید. در حالتی‌که در رابطه از در بین بردن یک لکه خاص شک و تردید دارید بهتر میباشد با کارشناس کمپانی قالیشویی مشاوره نمایید.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 18:19

 

شیوه‌های فن‌ای قالیشویی
یکی‌از شیوه‌هایی برای شستشوی فرش در قالیشویی استعمال می شود، قالیشویی خوب در مشهد مکش کم آب است. این طرز در فعالیت فرآیند بی آبی وجود ندارد و در واقع ترازو رطوبت در آن در اختیار گرفتن شده‌است. بدان شکل که فرش تا حدی مرطوب میگردد اما تماما تر نمیشود. مراحل این طریق نسبتاً مشابه شستشوی خانگی میباشد اما وسایلی که به عمل برده میشوند عظیم‌خیس و توسعه یافته‌خیس میباشند.
در‌صورتی‌که چه در‌این طریق از به عبارتی مواد شیمیایی خانگی به کار گیری می‌گردد، اما در طریق مکش کم آب مقدار و چگونگی به کار گیری از ماده شوینده مختلف میباشد. یک ماشین با دو برس عظیم و چرخشی مواد شستشو را بر سطح فرش پخش می‌نماید. دستگاه با خریدن مقدار کافی از آب لکه‌ها را از میان می برد و بعد مایع و آلودگی را مجددا می‌مکد که سبب کم آب شدن فرش می گردد و به این شکل، فرش برای استعمال و جارو کشیدن فراهم می‌گردد.
بعضا از قالیشویی‌های فن‌ای محلول‌های پاک کننده کربن‌دار بر فرش میپاشند. این پروسه کربنه کردن سبب می شود که شوینده‌ها با کمترین مقدار آب جذب بافت فرش شوند. محلول دربردارنده هیچ سیرتکامل روغن و یا این که مواد منزه کننده حاذق که اثرات منفی بر فرش به‌مکان بگذارد نمیباشد. لکه‌هایی که با محلول از در میان نرفته‌اند با ماشین به راحتی شسته می شوند.
در مقایسه با سیستم شستشوی آبی‌رنگ، این نحوه فرش را عمیق‌خیس پاک نمی‌نماید البته در طریق مکش کم آب بافت و عمق فرش به خیر پاک میگردند. نیکی این نحوه این میباشد که بقایای مواد شستشو در فرش باقی نمی‌ماند و فرش بیش تر از حد تر نمی شود و خیلی سریع و در پهنا یک ساعت کم آب می شود. از سوی دیگر مرکز ها قالیشویی رشته‌ای از به عبارتی طریق‌های شستشو در منزل به کار گیری می‌نمایند البته با دو تفاوت عمده. نخست این‌که در مرکزها قالیشویی، شستن فرش را مدام و هرروز انجام میدهند و این تجربه به آنان امداد می‌نماید که شایسته ترین طرز شستشو و شست و رفت را برای هر نوع فرش تشخیص دهند و فرش زخم به آن وارد گردد.
ثانیا در مرکز ها قالیشویی فن‌ای از وسایل و ماده های شوینده‌ی بسیار حاذق استعمال میشود، چون می دانند که دارا هستند چکار می‌نمایند و میدانند که چه طور از این مواد و وسایل به کار گیری نمایند که آسیبی به فرش وارد نشود.
به‌تیتر نمونه برای شستن یک فرش سنگین و لبریز تراکم یک قالیشوی فن‌ای نخست فرش را با شامپو فرش حاذق میشوید و آن گاه با آب گرم آن را آبکشی می‌نماید. دستگاه‌هایی نیز وجود دارا‌هستند که‌این مراحل را به طور همزمان انجام میدهند. اکثر زمان ها مکنده‌ای که بر سیستم مکش آب گرم نصب شده‌است به حدی قدرتمند و عظیم میباشد که بر روی ماشین حمل می شود. قالیشویی‌های رشته‌ای دو مزیت دیگر نیز دارا‌هستند . اولیه این‌که آنان به جابه‌جایی وسایل سنگین عادت دارا‌هستند و دوم این‌که معمولا می دانند که چه طور رویه حلی برای خطاها خاصی مثل لکه‌های فرش پیدا نمایند.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد, نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 13 بهمن 1399 ساعت: 17:51


خیلی مهم نیست چقدر به شست و رفت و تمیزی منزل اهمیت می دهید  قالیشویی خوب در مشهد  بعضی وقتها یک فنجان چای ممکن میباشد کلیه چیز را به هم بریزد. برای پاک کردن چنین لکه بزرگی به طور کامل نا آرزو می باشید به خصوص در صورتی‌که فرش جدید باشد. البته به هیچ عنوان نگران نباشید دراین مکان به شما خاطر می دهم که چه‌طور اشکال لکه ها را از روی فرش منزه فرمائید.

لکه های قهوه و چای
لکه های چای و قهوه غیر قابل اجتناب می باشند البته در صورتیکه بلد باشید تزکیه آن‌ها نا ممکن وجود ندارد. بیشتر قهوه ها لکه قهوه ای یا این که زرد رنگ مایل به قهوه ای روی فرش ساخت و ساز می نمایند و در حالتی که زودتر آن را پاک نکنید تمیز کردنشان به گذر زمان بازه مشقت بار خیس می‌شود.

برای اشکال لکه های قهوه و چای یه خرده سرکه سپید را با آب مخلوط نمایید و روی لکه بریزید و با یکدست پاک روی آن ضربه بزنید تا لکه محو گردد. حواستان باشد که پارچه را روی فرش نکشید زیرا لکه پخش می‌شود. برای این فعالیت میتوانید از دستمال، حوله یا این که اسفنج به کارگیری نمائید.

لکه های طعام و یا این که ادرار حیوان‌ها خانگی
این لکه ها روی فرش بوی بدی ساخت می نمایند. فورا بعداز ریختن خوراک با قاشق آن را عده فرمائید و یه خرده هم روی فرش بکشید تا لکه شل خیس منزه گردد. بعد از آن با یک دستمال مرطوب و پاک روی لکه را با وضعیت ضربه ردن پاک نمائید. در حالتی که لکه صرفا با دستمال مرطوب منزه نشد مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید و آن گاه با جارو برقی جارو بکشید. جوش شیرین قادر ترین ماده برای از در میان بردن لکه ها و میکروب هاست.

آب گازدار هم برای از میان بردن لکه های ادرار بسیار مفید میباشد. یکی پارچه پاک را به آب گاز دار آغشته نمایید و با آن روی لکه ضربه بزنید تا لکه به طور کامل پاک بشود.

لکه آدامس
یک کدام از لکه هایی که به رنج از روی فرش تمیز می‌شود لکه آدامس میباشد.در‌حالتی که آدامس را زودتر از روی فرش تمیز نکنید به فرش می چسبد و به رنج از میان می رود. برای از در میان بردن لکه های آدامس یک قطعه یخ درون پلاستیک قرار دهید و روی لکه بکشید. بعد از آن با خنجر آدامس را از فرش غیر وابسته نمایید.

لکه های لاک و رنگ
لکه های لاک و رنگ را با محلول مایع شوینده و سرکه از دربین ببرید. ۱ و ½ قاشق چای خوری سرکه، مایع شوینده و آب را با هم مخلوط نمائید و پیش از این که لکه محکم خواهد شد آن را با اسفنج آغشته به‌این محلول بشوئید. بعد با آب گرم روی فرش را منزه نمایید. برای این فعالیت می‌توانید از حلال رنگ هم به کار گیری نمائید. پاره ای از حلال را روی لکه بریزید و با دستمال روی آن بکشید تا لکه به طور کامل زدوده شود.

لکه آب میوه
برای نوشیدنی های رنگی یک یا این که دو قطره ریکا روی لکه بریزید و با دستمال روی آن آهسته ضربه بزنید تا لکه پاک شود. مراقب باشید که دستمال را سفت روی فرش نکشید زیرا لکه عظیم خیس می‌گردد.

لکه جوهر
برای لکه های جوهر از ادغام شیر و نشاسته ذرت به کارگیری نمایید. این مخلوط لکه جوهر و هر نوع لکه چرب و روغنی را به راحتی از دربین می‌برد. در آغاز محلول را روی لکه بریزید و پس از یک‌سری ساعت با جارو برقی روی آن جارو بکشید.

لکه های چرب و روغنی
تزکیه لکه های چرب و روغنی شاید یه خرده مشقت بار باشد ولی با خمیر تصحیح به راحتی می اقتدار آن‌ها‌را از در بین موفقیت. معمولا لکه های چرب از روغن طعام، اسباب و اثاث آرایشی یا این که واکس روی فرش تولید می‌شود که خمیر تصحیح به راحتی میتواند کل این لکه ها را از فی مابین چیره شود.

لکه رنگ
شاید تصور کنید این نوع لکه ها هیچ گاه از فی مابین نمی فرایند البته منزه کردنشان فعالیت بسیار سادگی میباشد. گونه های رنگ ها که معمولا در غذاها وجود دارا هستند با ادغام سرکه و ریکا از دربین میروند. بازه درین عمل نقش مهمی دارااست. هر چه زودتر برای تزکیه لکه مبادرت نمائید لکه های کمتری روی فرش باقی می‌مانند.

لکه خون
نگران نباشید لکه های خون را به راحتی می‌توانید با آب اکسیژنه از دربین ببرید.

نکات اساسی
پیش از استعمال از هر چیزی فورا بعداز ساخت و ساز لکه صرفا آب استعمال فرمائید خواهید روئت کرد که تا چه اندازه قادر است در از فی مابین بردن لکه تاثیر گذار باشد.

مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی و رسمی حوزه قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی خوب در مشهد , نویسنده : علی goodcarpetclean بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 21:55